Energie

Vragen over de langs-de-deur-actie door Klimaatroute? Hier zijn de antwoorden!

Waarschijnlijk heb je ze al gezien: mensen met een witte bodywarmer die aanbellen om te vragen of je een energiescan wilt. Inwoners hebben hier vragen over gesteld aan de gemeente. Heb je vragen of wil je meer weten? Hier zijn de antwoorden!

Wat is Klimaatroute?
Klimaatroute is een bedrijf dat organisaties, bedrijven en particulieren helpt om duurzamer te gaan wonen. Meer over de missie en diensten van Klimaatroute is hier te lezen.
Wat houdt een energiescan van Klimaatroute in?
Adviseurs van Klimaatroute komen bij je aan de deur om te vragen of je de teGOEDbon wilt inzetten om bij hen een energiescan af te nemen. Als je dit wilt worden er meteen aan de deur een aantal vragen aan je gesteld over de woning en jouw verbruik. Hier maakt Klimaatroute een voorlopig adviesrapport van, welke je online kunt inzien. Vervolgens wordt er een telefonische afspraak met je gemaakt voor een adviesgesprek, waarbij Klimaatroute jouw uitlegt welke maatregelen het meeste opleveren voor jouw woning en wat de financieringsmogelijkheden zijn. Daarop volgt het definitief rapport van Klimaatroute, die je digitaal zal ontvangen.
Ik heb niemand van Klimaatroute aan de deur gehad (of ik was niet thuis), maar ik wil wel een scan. Wat moet ik doen?
Dit is geen probleem! Je kunt op twee manieren alsnog een scan bij Klimaatroute afnemen. De eerste optie is om simpelweg te wachten: Klimaatroute gaat namelijk nog alle woningen af waarbij de eerste keer niemand thuis was. Heb je ze twee keer gemist? Dan laten de adviseurs een visitekaartje achter in de bus. De tweede manier om een scan aan te vragen is door de teGOEDbon te verzilveren. Bij het verzilveren kies je voor het energie(scan)traject. Je komt op een pagina waar je een telefonische afspraak kunt maken met Klimaatroute.
Hoe herken ik adviseurs van Klimaatroute? Hoe weet ik of zij samenwerken met de gemeente?
De adviseurs komen bij u langs en kunnen zich op verzoek legitimeren. De adviseurs blijven buiten staan op gepaste afstand; ze komen dus niet binnen.  Klimaatroute is overigens de enige partij die energiescans mag afnemen in ruil voor de teGOEDbon.

(Foto: Arita Immerzeel)
Toen ik de adviseur vroeg of ze vanuit de gemeente kwamen kreeg ik ‘nee’ als antwoord. Wie heeft besloten dat Klimaatroute aan mijn deur komt?
Klimaatroute neemt energiescans af die gratis zijn met de verzilvering van de teGOEDbon. De teGOEDbon-actie is een samenwerking van zeven gemeenten, waaronder Leiderdorp, met de Omgevingsdienst West-Holland (ODWH) als uitvoerder. Klimaatroute heeft een Europese aanbesteding gedaan bij de ODWH en deze uiteindelijk gewonnen. Daarom mag Klimaatroute langs de deuren om energiescans af te nemen en is, technisch gezien, de gemeente Leiderdorp niet de opdrachtgever.
Ik heb vragen over mijn adviesgesprek, rapport of ben niet tevreden met de gang van zaken. Met wie kan ik contact zoeken?
De snelste en beste optie is om direct contact te zoeken met Klimaatroute, niet met de gemeente. Klimaatroute is het beste op de hoogte van de diensten die zij leveren en de kwaliteit die zij borgen. Kom je er echt niet uit met Klimaatroute, dan is het raadzaam te mailen of bellen met de gemeente.
Ik heb vragen over de teGOEDbon, bijvoorbeeld voor het kopen van kleine maatregelen of tot wanneer de teGOEDbonnen te besteden zijn. Waar vind ik deze antwoorden?
Op onze pagina over de teGOEDbon hebben wij de meest gestelde vragen beantwoord. Zit jouw vraag er niet tussen, mail dan naar duurzaam@leiderdorp.nl of bel de gemeente.

Automatisch op de hoogte blijven?

Meld je aan en ontvang een kort berichtje in je mailbox bij elk nieuw artikel!

  • Voer uw wachtwoord in.
  • Voer uw wachtwoord opnieuw in.